01.06.24 DI Digital Nyheder

Area9 Lyceum

Månedens medlem i juni i DI Digital er Area9 Lyceum!

Månedens medlem i maj måned er Area9 Lyceum. Vi har talt med Ulrik Juul Christensen, CEO, om hvad der optager dem i virksomheden netop nu. Derudover har han givet os et indblik i hvilke udfordringer og muligheder, de ser ind i i de kommende år.

Area9 Lyceum er kendt for at udvikle adaptive læringssystemer og -platforme. Selskabet har specialiseret sig i at anvende kunstig intelligens og avancerede algoritmer til at skræddersy læringsoplevelser til den enkelte bruger. Deres teknologi tilpasser sig den enkelte brugers læringsbehov og hastighed, og involverer brugeren aktivt i læringsprocessen. Dermed lærer brugerne selvstændigt, effektivt og i deres eget tempo.  

Hvad optager jer netop nu?

Selvom vi har arbejdet med kunstig intelligens til læring i over 20 år, så er de nyeste teknologier så banebrydende, at det også for os kommer til at transformere vores forretning. Vi har siden de første forskningsgennembrud arbejdet på at udvikle uddannelsesteknologier, der kan udnytte disse teknologier til at reducere omkostningerne ved at konvertere uddannelsesmateriale af høj kvalitet til adaptiv læring, og andre former for intelligent læring. 

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vi ser et stigende behov for at unge og voksne kontinuerligt er nødt til at videreuddanne sig og specialisere sig. Det betyder, at der er et øget behov for løsninger, der kan hjælpe med overgangen til nye arbejdsmetoder, nye fagområder, anvendelsen af nye teknologier og generel up-skilling.

Tidligere har der været store investeringer forbundet med at levere højteknologisk e-læring. Vi kan nu se, at vi kan bruge vores ekspertise til at reducere omkostningerne kraftigt, hvilket betyder, at vi kan nå langt større grupper af brugere end tidligere - både i skoler og virksomheder. 

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Grundlæggende står vi nok over for to udfordringer:

1) Et paradigme, hvor nogen tror at viden og skills bliver overflødigt, fordi man kan bruge ChatGPT eller andre systemer til at løse opgaven. 

2) Den anden udfordring er omstillingsparatheden i både virksomheder og uddannelsesinstitutioner. Hvordan kommer man fra status quo til en mere moderne infrastruktur for læring med individet i centrum og dedikeret tid - særligt i virksomheder - til medarbejderne, så de har mulighed for at udnytte de nye teknologier der er til rådighed. 

Relateret indhold