Arrangement

Digitalisér tilbudsgivningen og opfølgningen

Hvordan kan I øge effektiviteten og skabe konkurrencefordele med et digitaliseringsværktøj?

Foto: Colourbox

Det er en krævende og uoverskuelig proces, når der skal implementeres nye systemer”. Kender du dén følelse? Hvis du kender dine behov og får den rette hjælp, behøver det heldigvis ikke at være sådan for at opnå en vellykket digitalisering, som kan aflaste, understøtte og effektivisere din arbejdsproces.

Dit udbytte ved deltagelse på dette event vil være inspiration til, hvordan IT-løsninger kan understøtte din forretning og give dig en introduktion til én af metoderne til, at få det optimale ud af digitaliseringens mange muligheder. Vi kommer til at drøfte, hvordan du kan vækste din virksomhed, hvordan du kan arbejde med kundeoplevelsen i tilbudsfasen og ikke desto mindre, hvordan andre virksomheder har optimeret og effektiviseret tilbuds-, og salgsprocesser ved at digitalisere og automatisere denne del af driften.

Lidt om oplægsholderne, Orderstep: Baggrund, viden og erfaring:

I vil på dagen møde virksomheden Orderstep, som blev stiftet i 2017 på baggrund af en henvendelse fra en handels- og produktionsvirksomhed, som brugte 700 timer på at lave tilbud, og ønskede at optimere processen. Det skulle være smartere og tidsbesparende!

Siden 2017, har Orderstep hjulpet små og mellemstore virksomheder med at digitalisere og optimere tilbuds-, og salgsprocessen og sikre, at tilbudsgivningen bliver let, af høj kvalitet, og at der er fokus på kundeopfølgningen.

Program: Kl. 09.00-11.30 

Kl. 09.00 Præsentation ved DI Handel, Søren Münster

  • Velkommen til virksomhederne og introduktion til dagens tema og program

Kl. 09.05 Effektiv digital tilbudsgivning

  • Baggrund, viden og erfaring som var grundlaget for idéen bag Orderstep. Orderstep på et konceptuel plan.
  • Hvordan ser jeres situation ud? Engagere deltagerne med live afstemning
  • Opsamling på spørgsmål
  • Med vinkel på eksisterende kunder: Hvilke behov har de fået dækket og hvilke resultater har de opnået ved at arbejde struktureret og proaktiv med digitaliseret tilbudsgivning.

Kl. 09.35 Kundecase: Videx

  • Introduktion af sig selv og kort virksomhedspræsentation.
  • Interview spørgsmål
  • Hvorfor valgte I at digitalisere tilbudsprocessen?
  • Hvilken værdi har det tilført Videx at digitalisere et tilbudssystem?
  • Var der evt. skepsis, modstand eller negative antagelser i forbindelse med jeres digitale omstilling og automatisering af denne proces?

Kl. 09.55 Få styr på din kundeoplevelse og kundefastholdelse

  • Hvad er det, kunderne siger, de har behov for/hvilke udfordringer har de?
  • Tale om den gode kundeoplevelse ved at tage hånd om kunden, øge kundeservice og relation. Det giver en konkurrencefordel, fordi man kan fastholde kunderne eller vinde flere tilbud end konkurrenten, fordi man er på kunden / husker dem.

Kl. 10.10 Drøftelser ved borde faciliteret af Søren fra DI Handel

  • Emne/spørgsmål som skal diskuteres ved bordene
  • Dem der allerede benytter et tilbudssystem
  • Dem som gerne vil i gang men har ikke taget skridtet endnu
  • Andet?

Kl. 10.30 Opsamling af drøftelser i plenum ved Søren

Kl. 10.45 Afrunding for eventet ved Søren  

Kl. 11.30 Frokost (sandwich) og netværk