Arrangement

LIVE shopping – fra planlægning til go-live

TV-shop konceptet havde kronede dage tilbage i 90’erne, men blev marginaliseret i takt med udviklingen af e-handel. Nu har e-handlen genopfundet konceptet og LIVE shopping er blevet det nye ”sort” for e-handlere, der har set muligheden for at give kunder en mere levende købsoplevelse og naturligvis øge deres salg. Deltag på dette event og få indblik i hvad LIVE shopping er og hvordan du kommer ordentlig i mål med et LIVE-shopping event.

Kina er et af de lande i verden, hvor LIVE shopping virkelig har taget fart. Kinesiske forbrugere og virksomheder er allerede langt foran i at sælge live i digitale kanaler i forhold til resten af verdenen. Ifølge David Lloyd fra Alibaba Group udgør LIVE-shopping markedet i Kina mere end 10% af det samlede e-handelsmarked. Selvom trenden kommer fra Asien, så har konceptet vist sig at være bæredygtig i Europa og USA - også her i Danmark, hvor alt fra den lille butik nord fra Frederikshavn til de store detailkæder, har prøvet kræfter med LIVE shopping.

LIVE-shopping er blevet en succes fordi det forener socialt samvær, underholdning og shopping på samme måde som homeshopping gjorde, blot krydret med nutidens teknologiske muligheder. En måde at tænke LIVE-shopping på er at genskabe måden, vi bruger sociale medier på: I stedet for blot at 'like' et produkt, som din yndlingsinfluencer promoverer, har du mulighed for at købe det direkte ved et klik i live-streamet.

LIVE shopping giver nemlig brugerne, der deltager LIVE, dybere viden om produkterne, de kan stille spørgsmål og få svar med det samme eller efterlade kommentarer, ligesom på sociale medier som fx i Instagram Live-videoer. Derudover kan virksomheder vise produktanmeldelser og anbefalinger på skærmen og på den måde guide brugerne gennem deres købsbeslutninger. Samlet set er det en langt mere engagerende oplevelse end ved det traditionelle webshop køb – LIVE-shopping går nemlig langt ud over blot at klikke på et produkt og fylde en indkøbskurv.

Fra planlægning til eksekvering

Selvom LIVE-shopping kan lyde legende let, så er der mange forberedelser som skal være på plads inden et event. Deltag på dette seminar, hvor vi løfter sløret for hvad der skal til for at få succes med et LIVE-shopping event fra valg af platform til planlægning og eksekveringen.

Med forbehold for ændringer i programmet.

Program

  • 08.30

    Registrering og kaffe

  • 09.00

    Velkommen v/DI Handel

  • 09.10

    Mette Reinholt, Chief Operating Officer, Hesehus og Bizzkit

    E-handelstrends anno 2022

  • 09.30

    Tove Keldsen, Head of Marketing Nordic, YouGov

    Social Shopping i Danmark og resten af Norden

  • 09.50

    Brian Andersen, E-commerce Director, Matas

    Matas og deres erfaringer med LIVE-shopping

  • 10.30 PAUSE

  • 10.50

    Tim Frank Andersen, Executive Chairman & Co-founder, Liveshopper

    Live shopping platform 1: LIVE shopper

  • 11.10

    Christian Degn Vester, CEO, Elisa

    Live shopping platform 2: Elisa (Easy Live Sales)

  • 11.30

    Ken Primby, E-commerce Manager, Pluspige.dk

    Pluspige.dk og deres erfaringer med LIVE-shopping

  • 11.45

    Stefan Dolleris, E-commerce Manager, Dinex

    Live shopping i et B2B perspektiv

  • 12.00 Tak for i dag