Webinar

Datadreven vækst kræver digitalisering af virksomheden

Det helt centrale punkt for at blive en datadreven virksomhed, er i hvor høj grad digitaliseringen af processer er lykkedes og i den sammenhæng, hvor struktureret en tilgang man har til data – opbevaring, kvalitet og analyse. Tingene hænger sammen, for at blive dygtig til at bruge data, skal forretningen digitaliseres, derfor inviterer vi til dette webinar, hvor vi fokuserer på, hvordan virksomheden kan komme i gang med at blive digitaliseret.

Colourbox

Vi lever i en digitaliseret verden, hvor stort set alle interaktioner og relationer efterlader et dataspor. Derfor har alle virksomheder potentielt adgang til store mængder af data, som de kan udnytte i deres forretning. Udfordringen er ikke data, men evne til at strukturere og bruge dem aktivt ved strategiske beslutninger og i en travl hverdag. BrugKundedata.dk er et 3-årigt projekt, der har til formål at støtte danske SMV’er i at udnytte deres data til at skabe viden, indsigt og vækst. Projektet er støttet af Industriens Fond.

Få et gratis digitaliserings-tjek hos Erhvervshusene

Vi har inviteret Peter fra Erhvervshus Hovedstaden til at fortælle om hvordan du kan komme i gang med at få digitaliseret forretningen og udnytte jeres digitale muligheder til at blive mere effektive og konkurrencedygtige, f.eks. ved at

  • Bruge kundedata til at øge salg og serviceniveau
  • Udnytte de digitale kanaler/sociale medier til markedsføring og salg
  • Optimere din produktion med automatisering, fx ved brug af robotteknologi

Teknologien sætter dagsordenen hele vejen rundt, og mulighederne for øget produktivitet er enorme. Men det kræver den rette ekspertise, at vælge de rigtige løsninger for dig og din virksomhed.

Overblik og sparring til at blive endnu mere digital:

Få inspiration til hvordan i kan komme i gang med at blive digitaliseret. Det hele starter med en gennemgang af hvordan I arbejder på tværs af organisationen, jeres forretningsgange og funktionsområder. Her identificeres hurtigt ”flaskehalse” og ”værdiskabelsespotentialer”, hvor digitalisering på kort sigt kan effektivisere forretningen og/eller skabe konkurrencemæssige fordele.

1. Handlingsplan

Et konkret oplæg til indsatsområder, faser og den teknologi, der bør startes med.

2. Privat rådgivning

Henvisning, efter behov, til ekspertbistand, der kan hjælpe med opdateret viden om fx valg af IT-system, implementering og oplæring.

3. Økonomisk støtte

Oversigt over relevante støttepuljer, der kan hjælpe med både behovsafklaring, implementering og kompetenceopbygning.

Hør Peter fortælle om hvordan du kan få et gratis og uvildigt digitaliserings-tjek med en systematisk tilgang, der giver jer en konkret handlingsplan, baseret på jeres specifikke udfordringer og ambitioner.

Det koster kun jeres tid og entusiasme.

Erhvervshus Hovedstaden

Erhvervshus Hovedstaden er den danske erhvervsfremmes investering i alle virksomheder i de 29 kommuner i hovedstadsområdet. Derfor koster uvildig, specialiseret virksomhedstjek og sparringsforløb kun din tid og virkelyst. Deres erfarne forretningsudviklere er altid opdaterede på nyeste viden, og har alle en baggrund som selvstændige og/eller ledere i større danske virksomheder.

Erhvervshus Hovedstaden hjælper hvert år mere end 5.000 virksomheder med at vækste og udvikle sig gennem specialiseret vejledning, workshops og programforløb.

Peter rådgiver virksomheder i digitalisering, automatisering og datadreven vækst. Han har bred erfaring med innovationsprocesser, produktudvikling, salg og international skalering.

Peter Keller-Larsen

Senior Forretningsudvikler & Facilitator, Erhvervshus Hovedstaden

Oplægsholder

Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.

Kim Bruno-Lindby

Chefkonsulent

Oplægsholder

Tevin Lac har i de seneste tre år arbejdet med projektet E-eksport via Online Markedspladser. Han er derudover Head of E-commerce i DI.

Tevin Lac

Seniorchefkonsulent, Fagleder, Digital handel / Head of e-commerce

Kort om projektet

Per 01. januar 2021 opstartede DI Handel, CBS og Erhvervshusene et 3-årigt projekt: ”Datadreven kundeindsigt”, som er fondet af Industriens Fond. Projektets formål er bl.a. at give danske SMV’er, der afsætter fysiske produkter, indsigt og kompetencer til at skabe vækst gennem en datadreven kundeforståelse og deraf dannelse af datadrevne kundesegmenter med sigt på salg. Helt konkret vil projektet give danske SMV’er forudsætninger for at kunne gå fra en overordnet forståelse af datadrevne vækstmuligheder til operationelle tiltag i den enkelte virksomheder via bl.a. værktøjer, events og virksomhedsforløb.

Læs mere på www.brugkundedata.dk

image53ykl.png