Webinar

Det digitale ordre- og servicekontor

Ifølge tal fra DI Handels analyser benytter op til 7 ud af 10 fremstillings- og engrosvirksomheder telefon/e-mail/fax til at modtage ordrer og servicere deres kunder. Og det er der i princippet ikke noget galt med, andet end, at det er meget ressourcekrævende og at kunderne i stigende grad efterspørger løsninger, hvor de nemt og smidigt kan servicere sig selv gennem digitaliserede kundeportaler – DET DIGITALE ORDRE- OG SERVICEKONTOR. Deltag på dette webinar, hvor vi viser, hvordan du digitaliserer en række af de manuelle processer, man finder i næsten alle klassiske danske virksomheder.

Verden er i forandring. Dine kunder og konkurrenter bliver mere og mere digitale. Digitale løsninger og services er i stigende grad et krav for at skabe og fastholde nye kunder. Samtidig oplever du stigende omkostninger (fragt, energi, råvarer etc.), der udhuler din bundlinje. Det står klart, at du er nødt til at trimme dine omkostninger, hvis du vil forblive konkurrencedygtig. Og hvorfor ikke tage fat et sted, hvor du både kan få mere tilfredse kunder og spare omkostninger til kundehåndtering i din organisation?

Udbytte

På dette webinar går vi tæt på det vi kalder det digitale ordre- og servicekontor. Vi viser hvordan du digitaliserer en række af de manuelle processer, der findes i næsten alle klassiske danske virksomheder. Målet er at eliminere de processer, der sluger timerne hos dine medarbejdere, samtidig med at du skaber glade kunder, der oplever øget service.

På webinaret vil vi bl.a. komme ind på følgende 5 funktioner, du bør have i jeres digitale ordre- og servicekontor:

1. Ordre og leveringsoverblik - vi viser hvordan du undgår de mange daglige opkald for at få en ordre-status eller tilsendt en faktura-kopi.

2. Kunde-konto - vi viser hvordan salg let kan logge ind på en kundes konto og hjælpe dem i hverdagen.

3. Prisliste-opdatering - vi viser hvordan du hurtigt laver nye prislister. Eller endnu bedre, hvordan kunderne laver sine egne prislister.

4. Tilbud - vi viser hvordan du gør det hurtigere for dine sælgere at lave tilbud digitalt.

5. Medie- og dataformidling - vi viser hvordan du får kunderne til selv at hente billeder og produktdata.

Målgruppe

Dette webinar er til dig, der ikke er kommet i gang med e-handel. Måske fordi I ikke er helt klar, eller fordi det ikke er relevant, men samtidig har et ønske om at digitalisere salget og nogle processer omkring det. Eller dig, der allerede har bygget en b2b webshop og mangler inspiration til next step.

Oplægsholder

Brian er e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3. Han har hjulpet hundredvis af virksomheder med at få succes med B2B e-handel gennem de sidste 20 år. Han formår at tage e-handel ned i harehøjde, så B2B virksomheder kommer igang med det i stedet for at tale om det.

Brian Mikkelsen

e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3

Oplægsholder

Tevin Lac har i de seneste tre år arbejdet med projektet E-eksport via Online Markedspladser. Han er derudover Head of E-commerce i DI.

Tevin Lac

Seniorchefkonsulent, Fagleder, Digital handel / Head of e-commerce

Oplægsholder

Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.

Kim Bruno-Lindby

Chefkonsulent