Webinar

Kundedata med excel - hvor langt kan man komme?

I vores digitaliserede verden flyder vi over med data om kunder – men vi bruger disse ofte ikke data godt nok. Delvis fordi mange tror, at man skal investere i dyr software og stor IT-arkitektur. Men nej, alle har Excel – så hvor langt kan man egentlig komme med analyse af kundedata i Excel? Svaret er: LANGT!

Dette webinar vil dykke ned i brugen af Excel til analyse af kundedata. Martin har udviklet nogle super nemme og super effektfulde Excel løsninger til kundedataanalyse og han vil demonstrere hvordan Excel kan bruges til at afsløre skjulte mønstre og indsigter baseret på dine kundedata, og dermed hjælpe dig med at forstå dine kunders adfærd bedre, forbedre din marketingeffektivitet, og ultimativt øge dit salg.

Webinaret vil også diskutere begrænsningerne ved Excel - hvad kan det ikke gøre, og hvornår bør man overveje at skifte til andre dataanalyseværktøjer? Med webinaret vil vi gerne overbevise dig om at bruge dine kundedata er meget meget nemmere end mange tror: start med Excel og bliv inspireret og begejstreret og så kan du altid bygge videre senere.

Uanset om du er ny til Excel eller en erfaren bruger, vil dette webinar give dig værdifulde indsigter i, hvordan du kan bruge Excel til at arbejde smartere med dine kundedata. Kom med os på en rejse gennem de mange muligheder, Excel tilbyder for dataanalyse.

Håber vi ses til dette lærerige webinar!

Thomas er Professor ved Department of Strategy and Innovation på CBS med forskningsfelt indenfor forretningsudvikling og strategi samt virksomhedernes kommercielle sfære heriblandt kundeindsigt og kundesegmentering. Thomas har tidligere været med i projekter som ”Fra Big Data til Big Business” og ”ServitizeDK”.

Thomas Ritter

Professor, Copenhagen Business School

Oplægsholder

Rådgivende ingeniør med særligt fokus på digitalisering, procesoptimering og prototyping, og med Microsoft Office pakken som de primære værktøjer. Forfatter af fem bøger om at få meget mere ud af Microsoft Office pakken, herunder tre om Excel. Stor CRM-entusiast – også med bogen ”Få succes med CRM” om organisatorisk implementering. Iværksætter gennem DTU Link på DTU Risø Campus.

Martin Jensen

Rådgivende ingeniør, IDE CRM og Excel-entusiast

Kort om projektet

Per 01. januar 2021 opstartede DI Handel, CBS og Erhvervshusene et 3-årigt projekt: ”Datadreven kundeindsigt”, som er fondet af Industriens Fond. Projektets formål er bl.a. at give danske SMV’er, der afsætter fysiske produkter, indsigt og kompetencer til at skabe vækst gennem en datadreven kundeforståelse og deraf dannelse af datadrevne kundesegmenter med sigt på salg. Helt konkret vil projektet give danske SMV’er forudsætninger for at kunne gå fra en overordnet forståelse af datadrevne vækstmuligheder til operationelle tiltag i den enkelte virksomheder via bl.a. værktøjer, events og virksomhedsforløb.

Læs mere på  www.brugkundedata.dk