Webinar

Hvornår er mobil apps en god idé?

”Vi skal da have en app” - har du måske hørt nogen udbryde på et møde. Og bevares, det er da dejligt med ambitioner for virksomhedens digitale udvikling, men hvornår giver det egentlig mening at få en app? På dette webinar vil vi med udgangspunkt i konkrete cases give bud på, hvornår en app kan være den helt rigtige løsning.

Foto: Colourbox

I dag er alle websites bygget (eller bør være?), så de skalerer perfekt på smartphones. Derfor skal man ikke udvikle en app udelukkende for at imødekomme de kunder, der besøger dine onlinekanaler via mobilen. En app skal i stedet løse en reel udfordring og skabe ekstra værdi for dine kunder, ansatte eller andre partnere som skal interagere med din virksomhed. For det er ikke gratis at udvikle en app,  holde den i drift og få overbevist målgruppen om, at de skal bruge den, derfor skal der være fornuftige og rationelle argumenter for at gå ned af ”app-vejen”.

Med udgangspunkt i konkrete cases, fra bl.a. Brøderne Dahl, Molslinjen og Søstrene Grene, kommer Anna Katrine Matthiesen fra Vertica i dette webinar omkring følgende spørgsmål: 

  • Hvornår skal du vælge en app?
  • Hvad kan en app gøre for din forretning og dine kunder?
  • Hvilke spørgsmål bør du stille dig selv, hvis du overvejer en app?
  • Hvordan kan en app optimere kunderejsen eller interne arbejdsprocesser?
  • Hvordan fro vi kunderne til at bruge app’en?

Vi glæder os til at mødes med dig online.

Oplægsholder

Anna har gjort sig bemærket som en markant skikkelse inden for det danske ecommerce-landskab. Hun har fungeret som tech-ekspert i P1’s program Booster og som jurymedlem i den e-handelsprisen. I 2022 blev hun udvalgt af Berlingske som et af landet største erhvervstalenter i Talent 100-kåringen.

Anne Katrine Matthiesen

Partner, Vertica

Oplægsholder

Tevin Lac har i de seneste tre år arbejdet med projektet E-eksport via Online Markedspladser. Han er derudover Head of E-commerce i DI.

Tevin Lac

Seniorchefkonsulent, Fagleder, Digital handel / Head of e-commerce

Oplægsholder

Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.

Kim Bruno-Lindby

Chefkonsulent