08.02.22 DI Handel Nyheder

Spil dit salgsteam stærkere med fokus strategi og spillestil

Sælgerne har travlt, arbejder ofte på hver deres måde og prioriterer og leverer forskelligt. For salgslederen kan det være svært at overskue, hvad sælgerne har gang i, finde tid til at udvikle sit team, skabe den nødvendige motivation hos den enkelte sælger og sikre at teamet performer især ved kundemødet.

Den vindende salgskultur starter med en klar strategi, der understøttes og efterleves i hverdagen. 

Den gode salgsledelse bringer konkrete metoder og værktøjer i spil, som kan hjælpe sælgerne med at: 

  • Fjerne støj i deres hverdag, som tager tid og flytter fokus fra salget - hvad enten den kommer fra omverdenen, organisationen eller sælgerne selv 
  • Give øget klarhed til de nødvendige prioriteringer - sikre at de rigtige handlinger i højere grad prioriteres og realiseres af sælgerne 
  • Øge sandsynligheden for at kunden i mødet med sælgerne får en god og værdiskabende oplevelse, så sælgeren og salgsteamet vinder flere kunder.  

Strategi og spillestil 

En af de afgørende faktorer for at skabe den gode salgsledelse, er en skarp strategi og spillestil. Salgsprocessen er mange steder uskarp, og sælgerne har ikke nok styr på alle deres leads, tilbud og kunder.  

Potentialet er stort og meget tabes på gulvet Niels Holme, Mosano

Der skal sættes en klar og fælles tilgang til salget – baseret på en skarpere salgsproces og bedre brug af CRM – således den enkelte sælger klædes på til at arbejde mere målrettet, struktureret og gennemsigtigt med sit salg. En skarp og prioriteret salgsstrategi er en tilgang, der giver øget volumen, kvalitet, aktivitet og konvertering i hele salgskæden, og dermed løfter salget til både eksisterende og nye kunder.

Relateret indhold