www.carrefour.com

10.08.22 DI Handel Nyheder

Efterlysning: Danske nonfood producenter

Producerer du private label nonfood produkter og er du interesseret i et samarbejde med Carrefour? Den franske supermarkedsgigant Carrefour er nemlig på udkig efter danske nonfood-leverandører til private label samarbejde.

Først kom coronapandemien og satte alt på standby; så kom krigen i Ukraine og komplicerede mange af verdens handelsrelationer. Siden da har verdensøkonomien haft så store problemer med de globale forsyningskæder, at der nu er tale om en reel supply chain crisis. Derfor fokuserer flere store virksomheder på at få opbygget den europæiske kapacitet. En af disse virksomheder er den franske supermarkedsgigant Carrefour, som lige nu satser stort på at udvide deres netværk af leverandører fra de europæiske nærmarkeder, heriblandt Danmark.

Øget fokus på bæredygtighed bredt set
Samtidig ønsker Carrefour at sætte øget fokus på bæredygtighed. Her er danske virksomheder især interessante, fordi danske virksomheder i en årrække har arbejdet med netop denne problemstilling i forbindelse med produktion og udvikling. ”Made in Denmark” er et bæredygtigt brand, og danske virksomheder er verdensmestre i at lave produkter med mindst muligt aftryk på vores klode.

Derudover forbindes Danmark og danskproduceret med kvalitet og æstetik. Legetøjet er holdbart, og møblerne er smukke, hvilket også i høj grad er noget Carrefour kigger efter med stor interesse, når de leder efter virksomheder, der skal indgå i deres europæiske og globale sourcing network.

Bred efterspørgsel til stort private label
Carrefour er på udkig efter danske virksomheder, som kan levere til Carrefours eget private label og dermed bære Carrefours navn og logo, når de sælges. Samtidig har Carrefour også en række kriterier, man som leverandør skal leve op til for at komme i betragtning, og som varierer alt efter hvilken af supermarkedskædens mange produktkategorier, der er tale om.

Carrefour leder efter leverandører inden for følgende produktkategorier:

  • Grill og bålsteder: Kul-, gas- og elektriske grill
  • Batterier: Genanvendelige eller genopladelige
  • Elpærer: LED, halogen, lysstofrør mm.
  • Campingudstyr: Møbler, tilbehør, køletasker mm.
  • Gør-det-selv og havearbejde: Haveredskaber, værktøj, maskiner mm.
  • Mademballage: Folie, bagepapir, fryseposer, opbevaringsposer mm.
  • Madopbevaring: Madopbevaringsbokse, isotermiske drikkedunke mm.
  • Møbler: Møbler til hus og have (alle materialer)
  • Bolig og opbevaring: Kasser, bokse, hylder, vasketøjskurve, opbevaringsløsninger til fx garage mm.
  • Køkkenudstyr: Køkkenredskaber og -udstyr
  • Baggage og tasker: Kufferter, rejsetasker mm.
  • Kontorudstyr: Skrive- og tegneredskaber, farver, lim, skolematerialer, papirvarer mm.
  • Glas og service: Drikkeglas, tallerkener, bestik og andet service (alle materialer)
  • Legetøj: Indendørs og udendørs legetøj og spil
  • Julepynt: Juledekoration, pynt, juletræer mm.
  • Elektronisk køkken- og rengøringsudstyr: Ovne og andre hårde hvidevarer, elektriske madlavnings- og rengøringsredskaber mm.

Sådan kommer du i kontakt

Hvis du ønsker at vide mere om, hvordan du kommer i betragtning til at blive private label-leverandør til Carrefour, så kontakt Anne Mørup, Digital Sales Advisor i The Trade Council ved Den Danske Ambassade i Paris med information om din virksomhed, samt hvilken af Carrefours kategorier den tilhører.

-> Deadline for henvendelser er 10. september 2022. 

Ambassaden i Paris kigger derefter nærmere på virksomheden og formidler kontakt til Carrefour.

Anne Mørup
Digital Sales Advisor
The Trade Council, Den Danske Ambassade i Paris
annmor@um.dk
+33 (0)6 3834 6980

Kort om Carrefour
Med en omsætning på over 80 mia. euro og i alt 12.225 butikker placeret over det meste af verden er Carrefour en af de allerstørste og mest købedygtige globale spillere, når det kommer til private label-samarbejde om nonfood-produkter.

Langt størstedelen af Carrefours butikker er koncentreret i Europa, hvor de primære markeder er Frankrig, Spanien, Italien, Belgien, Polen og Rumænien, og det er til de europæiske nærmarkeder Carrefour i første omgang leder efter private label-producenter. Der er tale om store og interessante markeder for danske virksomheder, og det stiller visse krav til leverandørernes produktions- og leveringskapacitet.

Der er således muligheder for en bred vifte af leverandører fra forskellige brancher, som lige nu står over for en gylden mulighed for at få adgang til de store markeder gennem et veletableret netværk af butikker over hele verden.

Læs mere på https://www.carrefour.com/en

 

Relateret indhold