Adm. direktør Robin Aagaard, Trolbeads | Brug kundedata

04.01.23 DI Handel Nyheder

Visualisering af kundedata skaber værdi for din forretning

At drive forretning i en digitaliseret verden har et kæmpe potentielle, men er også udfordrende. Vi oplever i dag at virksomheder kan opnå viden om deres kunder, som aldrig før. Men, hvordan skal virksomhederne navigere i deres kundedata?

Stort set alle digitale interaktioner og relationer efterlader dataspor. Det gør det muligt for virksomheder at få adgang til store mængder af relevant data om deres kunder. Datamængden er så stor, at den største udfordring ofte vil være at strukturere og bruge den aktivt i hverdagen.

En undersøgelse af 509 danske virksomheder udarbejdet som en del af projektet Brug Kundedata i samarbejde med analyseinstituttet Wilke viser, at mange SMV’er har svært ved at navigere i, hvordan de bedst anvender deres data, og skaber sammenhæng i den. Virksomhederne har adgang til data, men er mindre gode til, at få den til at skabe værdi i hverdagen.

Et af de bedste midler til at opnå gode resultater med kundedata er at visualisere den i dashboards, der kan guide medarbejdere i deres hverdag. Den danske smykkeproducent og verdensomspændende distributør, Trollbeads, har skabt stor værdi for deres medarbejdere ved at visualisere deres kundedata.

Robin Aagaard, administrerende direktør i Trollbeads, fortæller, at de har skabt en unik værdi for virksomhedens medarbejder, ved at benytte visuel data i hverdagen. Visualisering af data har ifølge Robin Aagaard været en afgørende faktor, der har bidraget til at styrke deres medarbejdere i at tage forretningsbeslutninger og til at samarbejde med forretningspartnere.

Robin Aagaards råd til virksomheder, der er klar til at give sig i kast med visuel kundedata er at beslutte hvilken data, der er relevant.

Data skal kunne bruges i hverdagen og af alle virksomhedens medarbejdere, derfor skal den simplificeres for at kunne skabe mest værdi i hverdagen Adm. direktør Robin Aagaard, Trollbeads

Trollbeads

Trollbeads startede tilbage i 1976 som en mindre familievirksomhed, og er i dag ejet af selvsamme familie. Trollbeads er en dansk smykke producent, der laver udskiftelige og unikke smykker, der kan skilles og kombineres i nye kombinationer gentagne gange. Virksomheden distribuerer deres originale smykkekoncept til kunder over hele verden.

Robin Aagaard fortæller, hvordan Trollbeads har arbejdet med kundedata, og hvordan det at visualisere den data har hjulpet virksomheden og medarbejderne.

Simone S. Nielsen | DI Handel
Simone S. Nielsen
Alma Carmen Lyngby Christensen
Skrevet af:

Simone S. NielsenAlma Carmen Lyngby Christensen

Relateret indhold