GettyImages
06.12.23 DI Handel Nyheder

Fremtidens vækst kræver at salg betragtes som hele virksomhedens opgave

I 2023 har andelen af B2B virksomheder, der oplever udfordringer med at fastholde og øge omsætningen til eksisterende kunder, været stigende.

Sammenlignet med 2022 melder 12%* flere virksomheder, at de er udfordret på at fastholde omsætningen til eksisterende kunder. Derudover melder 10%* flere virksomheder om udfordringer med at øge omsætningen til eksisterende kunder. Flere parametre peger på, at tendensen med at fastholde og øge omsætningen til eksisterende kunder fortsætter ind i 2024, hvor et styrket kommercielt fokus ser ud til at blive nødvendigt, hvis man som B2B virksomhed har vækstambitioner, man ønsker at indfri.

Nye data fra Morgendagens Salg forskningen viser, at udfordringer med at indfri vækstambitioner kan håndteres ved at tænke mere struktur og systematik ind i måden, man som B2B virksomhed praktiserer salg. De seneste resultater* fra 2023 viser, at 2/3 af de virksomheder, der har en stærk salgspraksis knyttet til de 7 salgsdyder, som forskningen har afdækket, faktisk lykkes med at fastholde og udvikle omsætningen til eksisterende kunder.

Kun 10%* af de virksomheder der ikke har en salgspraksis knyttet til de 7 salgsdyder lykkes med at fastholde og udvikle omsætningen på de eksisterende kunder. En tydelig indikation på, at struktur i salget er mere afgørende end tidlige for at lykkes med at skabe vækst

DI Handel og Customer Agency inviterer til konference med opdaterede data fra Europas største forskningsprojekt omkring salg, Morgendagens Salg, og hvordan syv salgsdyder fra projektet kan benyttes til at skabe struktur og systematisk omkring vækst. Forskning og praktiske erfaringer kombineres og giver et billede af, hvordan din virksomhed kan skabe de bedste betingelser for vækst og gøre salget til hele virksomhedens opgave. Du vil blive introduceret til SalgsScoreCard’et**, som effektivt kan guide og forankre initiativer til mere systematik i salget i B2B virksomheder.

*Analysen bygger på data fra 2020-2023 der løbende indsamles fra SalgsScoreCards-frameworket - udviklet i forskningsprojektet Morgendagens Salg. Læs mere på www.morgendagenssalg.dk

**Et benchmark værktøj der giver virksomheden en temperaturmåling på, hvor de skal forbedre sig på de parametre der påvirker salget.

Sales Excellence 2024

Deltag på Sales Excellence 2024 og få inspiration til hvordan du kan transformere din virksomheds tilgang til salg så hele organisationen i højere grad bidrager til at styrke væksten.

Relateret indhold