05.01.24 DI Handel Nyheder

Spotify kommer til Conversionboost 2024

På årets Conversionboost kan du møde Ashit Kumar fra Spotify. Han har arbejdet for Unilever, Nissan, UPS og er nu hos Spotify i Stockholm. Hans opgave er at lede et team af data specialister, hvis opgave reelt set er at finde nye muligheder for at skabe vækst eller som han selv udtrykker det: "Finding opportunities for growth, where ever they are".

imagekc1tv.png

Se videoen her!

Hvordan gør de så det? Grundlæggende kombinerer teamet brugerinteraktioner og kombinerer dem med Spotify's rige datasæt fra deres abonnementer. Med de indsigter kan de hjælpe en række andre teams internt i virksomheden.
 
I Kumars team kører de 150-200 unikke test om året (udover at de gentester en masse), så man kan roligt sige, at Spotify generelt set er en meget moden virksomhed når det kommer til at eksperimentere og teste. Han vurderer forsigtigt, at virksomhedens medarbejdere i alt kører 5-10.000 test om året, men påpeget også at alle afdelinger, helt ned til HR eksperimenterer meget. Denne tilgang er indlejret i Spotifys kultur og understøtter deres evne til kontinuerligt at innovere og tilpasse sig.
 
Kumar understreger nødvendigheden af at fokusere på mange målepunkter (brugerniveau-metrikker) frem for kun de mere traditionelle målinger som sessioner og konverteringer. "I disse tider er det vigtigt at forstå og værdsætte brugernes levetidsværdi og (arbejde med) fastholdelse," siger han. Det fokus er afgørende for Spotifys langsigtede strategi, især i en abonnementsbaseret forretningsmodel.

image1thtq.png

På Conversionboost 2024 vil Ashit Kumar dele sin viden, indsigt og erfaring. Du kan dog allerede  se et interview med Ashit og få et unikt indblik i de processer Spotify anvender til at optimere og udvikle forretningen.

Tilmeld dig Conversionboost 2024 i dag og få rabat

Konferencen afholdes den 19. marts i Industriens Hus. Medlemmer af Dansk Industri vil samlet kunne opnå en rabat på €150 ved hurtig tilmelding.

Tilmeld dig i dag her!

Relateret indhold