Læs seneste blogindlæg fra DI Transports medarbejdere.
31.05.24 • DI Transport
Som den helt store overlægger, kan vi ikke ignorere, at det er helt afgørende, at EU investerer mere i den grønne omstilling, herunder produktionen af grøn og vedvarende energi.
Som et resultatet af forhandlingerne hæves dieselafgiften med 50 øre pr. liter diesel. Det lykkedes dog, at sikre, at branchen kompenseres på flere andre områder
I 2050 vil billetpriserne således være over dobbelt så høje som i dag, mens bilen i samme periode ventes at blive billigere.
Vi kan ikke alene bygge os ud af trængslen, og slet ikke omkring de større byer, hvor tætheden besværliggør eller fordyrer store udvidelser af infrastrukturen.
Det bliver billigere for de virksomheder, som bruger el - og det er gode nyheder, når vi skal omstille til grøn energi.
Flere havnevirksomheder har i løbet af foråret 2024 oplevet meget store stigninger i ejendomsvurderingerne med direkte konsekvens for grundskylden.
Transportsektoren har alt at vinde på, at de nye politikere sætter kursen mod et stærkt Europa med gode transportmuligheder.
I modsætning til veje og jernbaner så kræver luftfartens ”veje” ikke noget anlægsarbejde.
Anbefalinger til gode debatter fra alle os til alle jer.