Se filmen om DI's nye logo

28.09.23 DIB Nyheder

Nyt logo til Dansk Industri - få historien her

DI's 15 årige logo bliver nu erstattet af et nyt, som er et mere tidsvarende udtryk for erhvervsorganisationen. Her er historien bag.

Med nyt logo og helt ny visuel identitet, har Dansk Industri fået et udtryk der både er tidssvarende og rækker ind i fremtiden. Det er 15 år siden DI fik nyt logo, og der er siden da sket meget med den danske industri, det danske samfund og med DI.

Med nyt logo, former og farver, ønsker Dansk Industri at vise det vi er i dag. Derfor udtrykker det nye logo både mod og styrke, i det solide og skarpe, det runde og omfavnende, og fokus på små og store medlemmer.

Logoet er udviklet i et tæt samarbejde mellem DI’s eget design team og brand bureauet Bold. Kravene til det nye DI logo var, at det skulle skille sig ud i mængden og være genkendeligt.

Det skal huskes og associeres med DI og afspejle vores ”personlighed, historie og visioner for fremtiden.

Rødder i DI's historie

Derfor kan du i logo-designet, finde former der har rødder i DI historie, med former fra tidligere logoer. Logoet har et solidt udtryk, og både skarpe kanter og runde hjørner. Den runde form i det store D, er omfavnende og rummer en taleboble i midten. Fra stammen på D´et, udspringer ”i” og ”!”, som signalere industri, og at DI har noget på hjertet.

De to cirkler i logoet, er både ”i” i DI, men også et symbol på de store og de små medlemsvirksomheder i DI, de mange og de få, og dem der skaber dynamikken og fremdriften i den danske industri.

Vores nye logo skal fungere både stort og småt, på trykte og digitale medier. Det betyder at du vil opleve logoet på alt, fra kuglepenne og magasiner, til hjemmesider og videoer. Du vil også, inden længe, se det nye logo på toppen af Industriens hus, hvor det vil lyse ud over Rådhuspladsen.

Vi glæder os til at tage det nye logo, og resten af den visuelle identitet, i brug og vi håber, du kan lide det.

Vores nye DI Business magasin nedenfor er et af de første eksempler, hvor vores nye visuelle identitet slår igennem. 

Skrevet af:

Kasper Lynge

Kasper Lynge

Kasper Lynge

Chef for Branding & Design

  • Direkte +45 3377 3494
  • Mobil +45 3136 7008
  • E-mail kaly@di.dk

Relateret indhold