13.06.24 ALU Nyheder

Generalforsamling 2024

Aluminium Danmark afholdte generalforsamling den 03. juni.

Aluminium Danmark (ADK) afholdte den 03. juni sin generalforsamling i HUSET Middelfart, hvor Lisbeth Heyde var dirigent. Det var en dag præget af inspirerende samtaler og gode diskussioner 💡.

Vi er glade for at kunne præsentere den nye bestyrelse, der består af dygtige og engagerede personer fra branchen 🤝
- Ole Thisted fra Hydro Precision Tubing Tønder A/S, der vil fungere som bestyrelsesleder.
- Anders Top Haustrup fra Plus Pack A/S og Carsten Andreasen fra Skandi-Bo A/S, der begge vil indtage rollen som vicebestyrelsesledere.
- Henrik Olsen fra Fazade A/S, Jakob Jespersen fra ALUMECO ApS, Jan Køpke Rohdemejer fra A/S HAI Horsens, Klaus Breinholt fra Envases Europe A/S og Thomas Reeholm Due fra H.J. Hansen Recycling A/S, der alle vil være en del af bestyrelsen.

Bæredygtighedens stærke allierede

Efter generalforsamlingen blev der afholdt spændende oplæg med titlen "Aluminium - bæredygtighedens stærke allierede"🌍🌿.
Her fik deltagerne mulighed for at lære, hvordan man kan kommunikere aluminiums bidrag til bæredygtighed, og hvordan virksomheder kan inkorporere bæredygtighed og aluminium i dialogen med kunderne. Vores panel af eksperter, herunder Thomas B. Svendsen fra Hydro, Carolien Millenaar fra Sustainable Business Solutions og Thomas Skov-Hansen fra ESG og Bæredygtigheds-teamet i DI, gav dybdegående svar på spørgsmål om rapportering, dokumentation, dataflow og de nyeste tendenser fra Borgen og Bruxelles.

Vi ser frem til at samarbejde med den nye bestyrelse, og takker alle deltagere for en vellykket dag.

Kontakt Jesper Ræstrup Hald

Note: ADK repræsenterer i dag over 70 virksomheder, der alle har aluminium som strategisk materiale. Vil du høre mere om mulighederne, så kontakt Jesper Ræstrup Hald, der er klar til at dele viden på følgende e-mail: JERH@DI.DK og telefon: +4520335685 📞

Skrevet af:

Miray Kilic