Foto: Colourbox

20.06.24 ATL Nyheder

Få styr på køre-hviletid og arbejdstid med Tacho Online

Medlemmer af ATL har gratis adgang til Tacho Online, der er en af de førende løsninger til analyse og rapportering af chaufførers køre- og hviletid. Tilkøbes Plus-modulet, kan virksomhedens øvrige medarbejdere bruge systemet til at registrere deres arbejdstid.

I dag er det et afgørende parameter for en transportvirksomhed at have godt styr på chaufførernes køre-hviletider og arbejdstid. Både i forhold til den daglige planlægning, og hvis virksomheden skulle blive udtrukket til en virksomhedskontrol.

Det fortæller chefkonsulent Morten Arnskov Bøjesen, der er glad for, at alle ATL’s medlemmer har gratis adgang til Tacho Online, der et af de mest benyttede it-systemer til registrering af kørehviletid fra takografer og førerkort.

- Som tidligere politimand ved jeg, hvor afgørende det er, at virksomhederne har godt styr på chaufførernes køre-hviletid, arbejdstid samt opbevaringen af data. Til det formål har Tacho Online i mine øjne vist sig som et af de bedste produkter på markedet, der både sparer virksomhederne tid og bøder, siger Morten Arnskov Bøjesen.

Ifølge Morten Arnskov Bøjesen, der til daglig rådgiver ATL’s medlemmer om køre-hviletid og arbejdstid, er en vigtig forudsætning for valget af Tacho Online, at programmet også rummer en funktion, der kan håndtere det mobile arbejdstidsdirektiv.

Arbejdstidsfunktionen, som ATL’s konsulenter selv har været med til at udvikle, giver nemlig virksomhederne mulighed for at håndtere og overvåge chaufførernes arbejdstid på lige fod med køre- og hviletiden.

Endnu flere fordele med Plus

Tacho Online blev for nyligt udvidet med et selvbetalt Plus pakkemodul, der giver brugerne endnu flere muligheder. Det gælder blandt andet adgangen til udvidede rapporter, kalenderfunktion, hurtigt overblik over overtrædelser samt at de medarbejdere, der arbejder under det generelle arbejdstidsdirektiv, kan registrere deres arbejdstid gennem en app.

- At løsningen nu kan håndtere alle medarbejdere i virksomheden betyder, at man som virksomhed kan opfylde den registreringsforpligtigelse, der træder i kraft den 1. juli, siger Morten Arnskov Bøjesen.

Vil du eller din virksomhed høre mere om mulighederne for at få Tacho Online og Plus-pakken via ATL-medlemskabet? Kontakt chefkonsulent Morten Arnskov Bøjesen på tlf. 2980 3522 eller MOAB@di.dk

Relateret indhold