Bliv medlem

Her kan du læse, hvilke fordele vi tilbyder vores medlemmer, og hvordan du bliver medlem.

Se formandens velkomst

Bliv synonym med ordentlighed 

Som medlem af Vikarbranchen kan du få adgang til en række fordele, der kan styrke din virksomhed:
  • Udvikle branchen og vise, at din virksomhed har orden i sagerne
  • Deltage i kurser og netværk, der kan udvikle din virksomhed
  • Holde dig opdateret på personalejuridiske emner med relevans for din virksomhed
  • Have en fast kontaktperson i DI
  • Bruge den fælles markedsføring af foreningens medlemmer gennem godkendelsesordningen

VikarBranchen er brancheforeningen for vikarbureauer i DI, med det vigtigste mål at højne standarden i branchen og skabe værdi for medlemmerne. Hjørnestenen i foreningen er den obligatoriske godkendelsesordning, der sikrer, at alle medlemmer lever op til skrappe krav om at drive en ordentlig forretning.

Alle medlemmer modtager et certifikat som bevis på, at de lever op til kravene, hvilket betyder, at din virksomhed bliver blåstemplet via godkendelsesordningen.

For nogle virksomheder er medlemskab af en brancheforening vigtigt. Derfor arbejder vi på at få din indmeldelse på plads hurtigst muligt. Vær opmærksom på, at indmeldelsesprocessen afhænger af, hvornår I kan få en tid med den eksterne revisor. Det tager cirka to uger at få serviceattesten.

Bemærk, at din virksomhed skal være medlem af DI for at kunne blive medlem af VikarBranchen.

Læs om de forskellige medlemstyper her.

  1. Interessevaretagelse og synlighed

    Vi varetager medlemmernes fælles interesser, herunder fremhæver problemstillinger og påvirker den sundheds- og velfærdspolitiske dagsorden, samt agerer talerør overfor centrale aktører.

  2. Netværk og best practice

    Vi skaber synergi mellem medlemmerne, eller mellem medlemmerne og deres samarbejdspartnere, når vi faciliterer relevante netværk og møder – og vi giver adgang til konferencer og workshops.

  3. Viden og analyse

    Vi præsenterer ny viden og indsigt om politiske dagsordener, digitalisering, arbejdsmiljø, bæredygtighed og meget mere.

  4. Individuel rådgivning

    Vi tilbyder rådgivning på alle arbejdsgiverområder herunder om ansættelsesforhold, opsigelser og barselsorlov.

Læs mere om medlemsfordele i DI Service her.

  1. Indsend tre dokumenter

    Udfyld og indsend indmeldelsesblanketten, som du finder her.

    Send et eksempel på en ansættelseskontrakt for vikarer uden personoplysninger

    Send en pletfri serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Du kan læse mere om serviceattesten her.

  2. Få besøg af ekstern revisor og gennemgang af sager

    Når du har indsendt papirerne, får du besøg af en uafhængig revisor, der foretager en stikprøvekontrol på et udvalgt antal vikarers lønsedler. Sekretariatet sætter desuden gang i en gennemgang af din virksomheds personalejuridiske sager. Du kan læse mere om godkendelsesordningen her.

     

  3. Bestyrelsen orienteres

    VikarBranchens bestyrelse får en orientering om, at en virksomhed er under optagelse. Når den ansøgende virksomhed har bestået godkendelseskotrollen, modtager den et link til bekræftelse af indmeldelse i DI’s systemer.

    Her kan du se en gennemgang af, hvordan optagelsen foregår.