e-commerce i organisationen
E-commerce er et vækstspor for danske virksomheder, uanset om de sælger business-to-business, business-to-consumer eller direct-to-consumer. Det skaber nye muligheder, men rummer også udfordringer - og for mange virksomheder er det et paradigmeskifte og en transformation af forretningen
Danmark går glip af vækstmuligheder
E-commerce er i hastig udvikling verden over. I en ny rapport om fremtidens job forudser World Economic Forum, at andelen af virksomheder med brug af e-commerce globalt set vil være på 75 procent om bare fem år.
![](https://www.danskindustri.dk/globalassets/vi-radgiver-dig/di-ecommerce/opdateret-logo-og-nyt-site/e-commerce-i-organisationen/vakst-graf.png?width=308&height=173&quality=100)
Diversitetsløftet
DI's Diversitetsløfte beskriver 16 principper, som Dansk Industri har udviklet for at hjælpe virksomheder med at fremme diversitet, inklusion og ligestilling, uanset hvor langt de er med arbejdet - læs mere her
![](https://www.danskindustri.dk/globalassets/kampagnesites/mangfoldighedslofte/kampagnebanner-1600x900_til_forside.png?width=308&height=173&quality=100)
Udfordringen i de danske organisationer
I Danmark går udviklingen den forkerte vej. Virksomhederne herhjemme har brug for flere medarbejdere med ekspertise i e-commerce: hver femte virksomhed har ubesatte stillinger, og vi står overfor nye krav til kompetenceudvikling af medarbejdere og organisationer.
![](https://www.danskindustri.dk/globalassets/vi-radgiver-dig/di-ecommerce/opdateret-logo-og-nyt-site/e-commerce-i-organisationen/udfodring-grad.png?width=308&height=173&quality=100)