04.06.24 Vi rådgiver dig Nyheder

Indkøberne har kåret Danmarks bedste B2B webshop – se Top10 her

Hvilke danske B2B webshop gør det godt? Hvem kan vi lære af? Det har vi forsøgt at kortlægge ved at spørge 1000 indkøbere, hvor de får den købsoplevelse, når de handler ind på vegne af virksomheden.

På den netop overstået konference ”e-eksportdagen 2024” har vi kåret årets bedste B2B webshop.

Lomax er nummer et

Flest indkøbere peger på Lomax, som en B2B webshop der giver en god kundeoplevelse. Lomax er forhandler af det brede sortiment indenfor kontorforsyninger og sælger både til de professionelle indkøbere og til forbrugerne.

Vi har spurgt direktøren Kenneth Borup fra Lomax, hvorfor han mener, at kunderne er vilde med at handle online med Lomax. Se svaret her. 

De danske indkøberes top 10 webshops

Mange B2B webshops blev nævnt, men her finder du de ti mest nævnte og de ti mest populære webshops.

Komplekse produkter er intet problem at købe online 

Maskiner, reservedele, kontorartikler, fødevarer og byggematerialer, der handles bredt ind blandt de danske indkøbere. Produkter til intern brug er den største kategori, og produkter til brug i virksomhedens produktion er anden størst. Over 50% af de indkøbte produkter i begge kategorier bliver specialtilpasset, og af de produkter, som indkøbes til brug i produktionen, er 28% af dem i høj grad tilpassede produkter, altså komplekse produkter. De danske indkøbere har ingen problemer med at handle komplekse produkter ind – online.

Læs også: To ting de danske B2B webshops misser deres salgspotentiale på

Hos de sælgende virksomheder er der en anden oplevelse. Den største barriere for de virksomheder, der ikke er i gang med at sælge online, er holdt tilbage da her, at de mener, at deres produkter er for komplekse – det svarer 44% i den nye og netop udkomne B2B e-commerce analyse fra Dansk Industri, som du kan downloade her.

 

Vil du lære af de dygtige til B2B onlinesalg?

Til november holder vi eCom Club hos Grundfos. Du er derfor inviteret på besøg hos Grundfos, der i mange år har arbejdet med onlinesalg. De er langt på rejsen både ift. den tekniske løsning, men også ift. den organisatoriske forankring. Thomas Ø. Bredgaard var en af de tre finalister i eCom Talent Award – leder kategorien og blandt Danmarks mest erfarne i at drive, udvikle og vækste med onlinesalg. Her er en unik chance for at komme bag om kulissen på en af Danmarks dygtigste talenter og virksomheder – kom med. Tilmeld dig nedenfor. 

 

Relateret indhold