Grafik: Colourbox
13.06.24 Vi rådgiver dig Nyheder

Få styr på registrering af arbejdstid

1. juli 2024 træder de nye regler om registrering af arbejdstid i kraft. DI har samlet svar på spørgsmål og værktøjer, som kan hjælpe dig til at sikre, at din virksomhed har styr på det praktiske.

23. januar vedtog Folketinget lov om ændringer til lov om arbejdstid, som betyder, at alle arbejdstimer skal registreres. Læs mere i Lov om ændring af arbejdstidsloven er vedtaget - DI (danskindustri.dk)

FAQ om registrering af arbejdstid

Få svar på spørgsmål om selvtilrettelæggerbegrebet, krav til stystemer mv. i FAQ om registrering af arbejdstid til arbejdsgivere - DI (danskindustri.dk)

Optagelse fra webinar

DI afholdt tidligere på året et webinar om de nye regler om registrering af arbejdstid og selvtilrettelæggerbegrebet. Se optagelsen fra webinaret om registrering af arbejdstid - DI (danskindustri.dk)

Skabeloner

Med DI’s skabelon Personalepolitik om registrering af arbejdstid - DI (danskindustri.dk) kan du skræddersy din virksomheds politik om registrering af arbejdstid.

Med DI Docs - Skabelon til tillæg til ansættelseskontrakt - DI (danskindustri.dk) kan du udarbejde et tillæg til ansættelseskontrakt til medarbejdere, der er selvtilrettelæggere, og som derfor ikke har pligt til at registrere arbejdstid efter de nye regler.

Med DI's ansættelsesskabeloner i DI Docs kan du udarbejde ansættelseskontrakter til nye medarbejdere, der opfylder alle krav i både lovgivning og de overenskomster, som er relevante for din virksomhed. 

Relateret indhold

Fandt du ikke svar?
Få hjælp
Skriv til vores eksperter

Her kan du stille dine personalejuridiske spørgsmål. Når du har udfyldt og sendt formularen, bliver din sag oprettet hos den rette ekspert, som kontakter dig telefonisk eller på e-mail hurtigst muligt.